Για λόγους Δημόσιας Υγείας επιβάλλεται οι εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και οι μαθητές να υποβάλλονται υποχρεωτικά σε διαγνωστικό έλεγχο (self test) ή μοριακό έλεγχο (PCR) νόσησης από κορονοϊό.
Αυτό έκρινε το Δ’ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας, με τις υπ΄ αριθμ. 1758 και 1759/2021 αποφάσεις, το οποίο εξέταση την προσφυγή γονιών και εκπαιδευτικών οι οποίοι ζητούσαν να ακυρωθεί η κοινή υπουργική απόφαση για την εφαρμογή υποχρεωτικού διαγνωστικού ελέγχου για COVID-19 σε μαθητές,εκπαιδευτικούς και διοικητικό προσωπικό, όλων των σχολέων της χώρας
Οι ανώτατοι δικαστές σημειώνουν στην απόφαση ότι:
Α. Στην αντιμετώπιση επιτακτικών λόγων δημοσίας υγείας, κατ΄ εκτίμηση των επιδημιολογικών και υγειονομικών δεδομένων, αλλά και των συμφερόντων των παιδιών, κατόπιν των εισηγήσεων επιτροπών από ειδικούς, κατά την επιστημονική κρίση των οποίων ο υποχρεωτικός διαγνωστικός έλεγχος αποτελεί προληπτικό μέτρο, πρόσφορο και αναγκαίο, σε συνδυασμό με τα ήδη υφιστάμενα μέτρα δημόσιας υγείας για τη δημιουργία μέγιστων όρων ασφαλείας κατά τη δια ζώσης επαναλειτουργία των εκπαιδευτικών μονάδων σε συνθήκες πανδημίας.
Β. Τα μέτρα εντάσσονται στην δημόσια πολιτική υγείας για την αντιμετώπιση της πανδημίας και ενισχύουν την υφιστάμενη διαγνωστική στρατηγική, έτσι ώστε να καταστεί δυνατή η σταδιακή άρση των σοβαρότατων περιορισμών που ίσχυσαν κατά τη διάρκεια του τρίτου κύματος της πανδημίας και για την αποκατάσταση της κοινωνικοοικονομικής ζωής της χώρας υπό συνθήκες ασφαλείας και μείζονος επιδημιολογικής επαγρύπνησης, εν όψει των εξάρσεων της νόσου, των συνεχών μεταλλάξεων του ιού και του περιορισμένου ποσοστού εμβολιαστικής κάλυψης του πληθυσμού .



